Poznaj kolejne nowości w FRILO 2022

Premiera wersji 2022-1 oprogramowania Frilo przerosła nasze oczekiwania. Z tego powodu przedstawiamy wersję 2022-2 FRILO oraz jej najnowszą funkcjonalność.

Oto niektóre nowości jakie spotkasz po uruchomieniu programu:

1. Wprowadzanie obciążenia i ulepszenia funkcjonalne.

2. Ulepszenia w module Pfahl+.

3. Model budynku GEO oraz FEM program płyt PLT.

4. GEO – model budynku.

5. Płyty jako skończone elementy PLT.

6. Struktura RSX.

7. Typowe połączenia stalowe STY+.

8. Analiza zniszczenia skarpy BBR+.

9. Zestaw narzędzi do obliczania objętości TB-AVO.

Zapoznaj się z podsumowaniem najważniejszych nowości w oprogramowaniu FRILO 2022.

Szerszy opis premierowej wersji 2022-2 znajdziesz poniżej: 

Czytaj więcej

Płynna współpraca: SCIA i FRILO

Płynna i bezproblemowa współpraca programów jest niezwykle ważnym aspektem przy realizacji bardziej zaawansowanych projektach. Z tego względu zapraszamy do zapoznania się z filmem instruktażowym przedstawiającym niezwykłą współpracę oprogramowania SCIA Engineer z FRILO.

SCIA Engineer dzięki modułowi sprawdzenia stopy fundamentowej (zgodnie z Eurokodem 7) pozwala na precyzyjne określenie wymiarów stopy. Siły wewnętrzne wyznaczone w SCIA Engineer później mogą zostać wyeksportowane do modułu sprawdzenia i wymiarowania stopy fundamentowej w programie FRILO – dzięki któremu określimy wymagane zbrojenie.

Zobacz film instruktażowy i poznaj współpracę programów SCIA i FRILO

Czytaj więcej

W ofercie FRILO pojawiły się profesjonalne rozwiązania do projektowania i analizy gruntów

PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY WYBRANE:

DC Pit

Analiza wspornikowych, kotwionych i rozpieranych ścian oporowych (szczelnych, szczelinowych, berlińskich, palisad, MIP-DSM) w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / DIN 4085 / SIA 267 / British Standard BS 8002 / EAU 2004 / EAB 2006

DC Vibro

Projektowanie wzmocnień gruntu za pomocą wibroflotacji w oparciu o: metodę Priebe, Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / SIA 267

DC Integra

Program służący do projektowania i wizualizacji wykopów, jest kompatybilny z plikami DXF, współpracuje z pozostałym oprogramowaniem DC (DC-Pit, DC-Nail, DC-Underpinning, DC-Slope)

DC Slope

Ocena stateczności skarp w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / DIN 4084 / SIA 267 (Krey-Bishop/Janbu)

DC Bearing

Ocena stateczności i nośności fundamentów bezpośrednich w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / DIN 4017 / SIA 267 / OENORM B 4435-2 / Terzaghi / Brinch Hansen

DC Settle

Analiza osiadania fundamentów w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / DIN 4019 / SIA 267

DC Footing

Analiza oraz projektowanie konstrukcyjne stóp fundamentowych w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / SIA 267

DC Geotex

Projektowanie budowli z gruntu zbrojonego geosyntetykami w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / SIA 267 / EBGEO 2010

DC Gabion

Projektowanie konstrukcji wykonanych z gabionów oraz betonowych bloków oporowych w oparciu o: FGSV i Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / SIA 267

DC Pile

Projektowanie pali wierconych, przemieszczeniowych i mikropali w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / Rec. on Piles / DIN 4014 / DIN 4026 / DIN 4128 / SIA 267 / OENORM B 4440 / BS 8004

DC Cantilever

Analiza oraz projektowanie konstrukcyjne kątowych ścian oporowych w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / DIN 4085 / SIA 267, EC 2 / DIN EN 1992 / DIN 1045 / DIN 1045-1 / SIA 262 / OENORM B 1992 / OENORM B 4700 / BS 8110 / IS 456

DC Nail

Analiza konstrukcji gwoździowanych w oparciu o: Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / SIA 267 / homologacje

DC Underpinning

Analiza masywnych ścian oporowych oraz wzmocnień fundamentów istniejących budynków w oparciu o: DIN 1054:2005 / SIA 267 / OENORM B 1997-1-1

DC Footing Pylon

Projektowanie fundamentów blokowych w oparciu o: Steckner, Eurokod 7 / DIN 1054:2010 i 2005 / SIA 267

DC Pit Dimensioning

Projektowanie konstrukcyjne ścian oporowych, kotew i rozpór dla programu DC-Pit w oparciu o: Eurokod 2 / 3, DIN EN 1992 / 1993, DIN 1045-1 / 18800, OENORM B 1992 / 1993, SIA 262 / 263, OENORM B 4700, BS 8110 / 5950, IS 456 / 800

DC Integra 3D

Pozwala na tworzenie kompletnych trójwymiarowych modeli wykopów wraz z projektowaniem geometrycznym skarp

DC Integra 3D Volume

Dodatkowa opcja programu DC-Integra wraz z dodatkiem DC-Integra 3D, pozwalająca na obliczenie objętości oraz masy gruntu w projektowanym wykopie

DC Integra 3D Pipeworks

Dodatkowa opcja programu DC-Integra wraz z dodatkiem DC-Integra 3D, pozwalająca na wprowadzenie do modelu 3D danych o znajdujących się w gruncie instalacjach podziemnych (woda, kanalizacja, gaz, przewody elektryczne itp.)

DC Integra 3D Anchors

Dodatkowa opcja programu DC-Integra wraz z dodatkiem DC-Integra 3D, pozwalająca na wprowadzenie do modelu 3D danych dotyczących kotew gruntowych oraz określenia ewentualnych kolizji z elementami instalacji podziemnych

DC Underpinning Optimization

Optymalizacja grubości ścian i kotwienia w programie DC-Underpinning

DC Dewatering

Projektowanie obniżenia poziomu wody gruntowej

DC Infilt

Projektowanie studni chłonnych

DCZTVK Formular

Aplikacja służąca do automatycznego tworzenia raportów z pozostałych programów firmy DC Software

Czytaj więcej

FRILO & FRIENDS – inteligentne połączenie SCIA Engineer i FRILO

Razem z serią FRILO & FRIENDS odkryjesz nową funkcjonalność oprogramowania FRILO oraz innych programów CAD.

Opracowaliśmy inteligentne połączenie między SCIA i FRILO, aby umożliwić holistyczną i kompletną weryfikację fundamentów. Dwa sprawdzone rozwiązania programowe wyjątkowo dobrze się uzupełniają, zapewniając inżynierowi konstrukcji dokładne i wydajne rozwiązanie dla typowego wyzwania w codziennej pracy – projektowania fundamentów.

Fundamenty tworzą stabilną podstawę budynku. Jako podkonstrukcja, ich podstawowym zadaniem jest bezpieczne przenoszenie pionowych i poziomych obciążeń konstrukcji nośnej na grunt. Fundament, aby spełniał swoją funkcję, musi być bardziej wytrzymały i bardziej odporny na wibracje niż posadowiona na nim konstrukcja. Z tego powodu prawidłowa i wiarygodna weryfikacja bezpieczeństwa konstrukcji i użyteczności fundamentów jest niezbędna w inżynierii budowlanej.

Interfejs pomiędzy SCIA Engineer i FRILO FD+ niezawodnie przenosi geometrię modelu i wynikające z niej siły wewnętrzne z ogólnej analizy SCIA do bardziej wyspecjalizowanego komponentu FRILO FD+. Następnie w FRILO FD+ można zaprojektować zbrojenie fundamentu, kończąc jednocześnie niezbędne weryfikacje geotechniczne. Dlatego też czasochłonne i podatne na błędy ręczne wprowadzanie sił wewnętrznych nie jest konieczne.

Poniższy podręcznik zawiera instrukcje prawidłowego modelowania podkładu w SCIA Engineer. Dowiesz się w nim, jak odbywa się transfer danych na styku dwóch pakietów oprogramowania. Na koniec otrzymasz również przegląd możliwości weryfikacji programu FRILO FD+.

Postaw z nami na wzajemne wsparcie, a nie konkurencyjność na rynku!
Czytaj więcej

FRILO & FRIENDS – import modeli we współpracy z ArchiCAD!

Import modeli 3D z innego programu do FRILO oferuje inżynierom niezwykłe możliwości.
 Mowa tutaj o optymalnej współpracy z architektami, zminimalizowaniu awarii, a także zaoszczędzeniu cennego czasu dzięki płynnej kolaboracji obu oprogramowań.

Razem z serią FRILO & FRIENDS odkryjesz nową funkcjonalność oprogramowania FRILO oraz innych programów CAD.

Postaw z nami na wzajemne wsparcie, a nie konkurencyjność na rynku!

Pozyskaj wiedzę ze szkoleniem!

Poznaj możliwości FRILO BIM-Connector®, czyli rozwiązania do automatycznego przesyłania modeli CAD do programów do analizy strukturalnej FRILO. Po zaimportowaniu pliku IFC i konwersji modelu fizycznego na analityczny, model budynku zostanie przeniesiony do programu FRILO GEO, gdzie dokonany zostanie rozkład obciążeń w całym budynku.

Czytaj więcej

FRILO & FRIENDS – Odkryj moc współpracy z SCIA

Seria FRILO & FRIENDS przedstawia nową współpracę FRILO z oprogramowaniem SCIA Engineer! Jest to zaawansowane narzędzie do przeprowadzania analizy wielomateriałowej konstrukcji i projektowania wszystkich rodzajów obiektów budowlanych. Zapoznaj się z poniższym szkoleniem i odkryj moc współpracy FRILO z oprogramowaniem SCIA Engineer!

Postaw z nami na wzajemne wsparcie, a nie konkurencyjność na rynku!

Czytaj więcej

FRILO & FRIENDS – czyli owocna współpraca z Allplan!

Nowatorskie workflow między Allplan i FRILO wyznacza nowe standardy dzięki niepowszechnej wydajności w sposobie pracy. Z nową serią FRILO & FRIENDS odkryjesz nowe możliwości oprogramowania we współpracy z innymi systemami. Postaw z nami na wzajemne wsparcie, a nie konkurencyjność na rynku!


Oglądnij zapis szkolenia oraz dowiedz się, jak edytować model Allplan,
wygenerować plik IFC, oraz jak użyć FRILO BIM-Connector®.

Plan szkolenia:

1. Wyzwania w procesach budowlanych.

2. Stary interfejs vs nowy workflow.

3. Przygotowanie budynku w Allplan i generowanie pliku IFC.

4. Przedstawienie FRILO BIM-Connector®.

5. Przeniesienie modelu do rozwiązania FRILO program (PLT).

6. Import do Allplan i tworzenie zbrojenia.

7. Krótka perspektywa na przyszłość.

8. Pytania i odpowiedzi z prelegentami.

Czytaj więcej

Nowe pakiety FRILO – jeszcze więcej możliwości w tak niskiej cenie!

Więcej za mniej? Z nowymi pakietami FRILO zyskasz wiele branżowych modułów w znacznie niższej cenie! Specjalnie przygotowane pakiety FRILO nie tylko skradną Twoje serca, ale również staną się odpowiedzią na Twoje projektowe potrzeby. Zapoznaj się z możliwościami poszczególnych pakietów, pobierz cennik i sprawdź ile możesz zyskać przechodząc do FRILO!



    Pakiet Konstrukcje

    Pakiet Konstrukcje to nie tylko tworzenie modeli 3D budynków, przeprowadzanie analiz sejsmicznych czy tworzenie rysunku zbrojeniowego. Decydując się na ten pakiet zyskasz dodatkowo funkcjonalność mechaniki gruntów, fundamentowanie, a także programy do obliczania i wymiarowania połaci dachowych i z tradycyjnymi konstrukcjami dachowymi.

    Pakiet Stal

    Pakiet Stal jest dedykowany dla konstruktorów zajmujących się zarówno konstrukcjami prętowymi, jak i stalowymi. Rozbudowana funkcjonalność zapewni użytkownikom szerokie pole do działania na przykład możliwość przeprowadzania analiz stateczności stali czy tworzenia różnorodnych połączeń.

    Pakiet Drewno

    Pakiet Drewno posiada w swojej ofercie wszystkie moduły Więźby dachowej co pozwoli użytkownikowi na szybką i dokładną analizę więźby dachowej z drewna litego lub klejonego. Dzięki podziałowi na programy, użytkownik ma możliwość przeanalizowania zarówno całej konstrukcji (dach płatwiowy) jak i poszczególnych elementów takich jak krokiew koszowa, narożna czy dźwigar łukowy z drewna klejonego warstwowo.

    Czytaj więcej

    Zapraszamy do zapoznania się z nowościami Frilo!

    W tym miesiącu miała miejsce premiera wersji 2022-1 oprogramowania Frilo. Pobierz darmową wersję testową programu i sprawdź sam co dla Ciebie przygotowaliśmy. 

    W dużym skrócie, jakie nowości spotkasz po uruchomieniu programu:

    1. Integracja programu SEMA ze wszystkimi modułami z „+”w nazwie
    2. Nowe rozwiązania: 
      • podłączenie modułu GEO do modułu FBC
      • nowy moduł Pfahl+ (Fundament palowy) 
    3. Nowe funkcjonalności w modułach: 
      • FDD (Wykonanie dokumentacji) 
      • GEO (Model budynku 3D)
      • PLT (Płyty żelbetowe MES)
      • RSX (Rama)
      • B5+ (Słup stalowy)
      • HTB+ (Belki z drewna klejonego krzyżowo)
      • HTM+ (Belka drewniana)
      • STM+ (Belka stalowa)
      • Dach+ (Projektowanie dachów)

    Szerszy opis nowości premierowej wersji 2022-1 zamieściliśmy w dokumencie PDF: 

    Czytaj więcej

    ZAMIANA PASA DŹWIGOWEGO JEST JAK OPERACJA NA OTWARTYM SERCU

    Prof. dr inż. Seeßelberg mówi o torach jezdnych dźwigów i ingerencji w istniejące konstrukcje

    Liczne istniejące tory jezdne dla suwnic w Niemczech rozwijają się od lat. Jednocześnie są uważane za siłę napędową wielu operacji przemysłowych. Na tym tle ekspert ds. torów suwnic prof. dr inż. Christoph Seeßelberg z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Monachium opowiada o dzisiejszych standardach bezpieczeństwa w odniesieniu do zmęczenia, sprytnych koncepcjach postępowania z istniejącymi torowiskami dźwigów i strategicznych decyzjach, przed którymi stoją operatorzy.

    Dzień dobry, panie Seeßelberg. Dźwigary toru suwnicowego to proste systemy konstrukcyjne. Niemniej jednak są uważane za specjalne konstrukcje nośne w konstrukcjach stalowych. Dlaczego?

    Seeßelberg: Chociaż dźwigary toru suwnicowego są w rzeczywistości prostym kawałkiem stali, zasługują na szczególną uwagę z pięciu powodów. Po pierwsze, ponieważ suwnica porusza się po dźwigarze, obciążenia są dynamiczne i stale działają w innym punkcie. Prowadzi to do problemu sztywnego przenoszenia obciążeń, ponieważ każdy punkt na belce jest potencjalnym punktem przeniesienia obciążenia. Po trzecie, mamy do czynienia z niezwykle złożonymi przypadkami stabilności. W około połowie wszystkich nowo budowanych dźwigarów suwnic przekrój jest określony przez graniczne ugięcia. I wreszcie, szczególną uwagę należy zwrócić na aspekt zmęczeniowy dźwigara jezdnego suwnicy.

    Tym szczególnym cechom towarzyszą wyzwania związane z projektowaniem, budową i konserwacją dźwigarów suwnic. W świetle aktualnych trendów i wydarzeń, jakie wyzwania kształtują obecnie Twoją pracę?

    Seeßelberg: Oprócz pomocy w opracowaniu następnych standardów w dziedzinie eurokodów dla torów suwnicowych, jestem obecnie szczególnie zaniepokojony starzejącą się infrastrukturą przemysłową w Niemczech. Obejmuje to dźwigary suwnic, z których wiele zostało zbudowanych w latach 50. i 80. XX wieku. Docelowy okres użytkowania dźwigara suwnicy wynoszący 25 lat został zatem w wielu miejscach przekroczony. W związku z tym musimy myśleć o sprytnych koncepcjach prawidłowej obsługi istniejących torów jezdnych dźwigów. Nadrzędną rolę odgrywa tu temat ingerencji w istniejące konstrukcje.

    Możliwość modyfikowania istniejących konstrukcji budowlanych jest dobrym pomysłem na budownictwo zrównoważone i oszczędzające zasoby, a zatem może być zidentyfikowana jako ogólny przyszły trend w branży budowlanej. Co jest istotą wymiany dźwigara w istniejącej konstrukcji?

    Seeßelberg: Wymiana dźwigara suwnicy w istniejącej konstrukcji często przypomina operację na otwartym sercu i jest o wiele bardziej skomplikowana niż budowa zupełnie nowej hali. Decyzja pomiędzy wymianą lub dalszym użytkowaniem dźwigara suwnicy jest decyzją strategiczną.

    Jakie aspekty wpływają na tę strategiczną decyzję?

    Seeßelberg: Dźwigary suwnic są bardzo często siłą napędową firm takich jak huty czy odlewnie. Zatrzymanie się systemów dźwigowych w wyniku uszkodzenia może prowadzić do wielomilionowych strat ekonomicznych. W związku z tym, podejmując decyzję, operatorzy muszą rozważnie i ostrożnie rozważyć dwie opcje. Po pierwsze: Czy profil powinien zostać wymieniony jako środek ostrożności, ponieważ jest użytkowany latami, mimo że nadal funkcjonuje zgodnie z aktualnym stanem techniki. Lub po drugie: czy istniejąca konstrukcja będzie nadal użytkowana, mimo że ryzyko nagłego uszkodzenia zmęczeniowego wzrasta wraz z wydłużającym się czasem użytkowania, a następnie może spowodować nieoczekiwane przestoje operacyjne. Aby podjąć te strategiczne decyzje, musi być możliwe jak najdokładniejsze prognozowanie, jak długo dźwigar suwnicy może być nadal używany i jak prawdopodobne jest wystąpienie uszkodzeń.

    Decydującym kryterium tej oceny jest wiek dźwigarów toru suwnicowego. Jak wygląda sytuacja w zakresie stateczności istniejących torów suwnicowych, które zostały zaprojektowane i wybudowane przed wprowadzeniem aktualnie obowiązujących Eurokodów?

    Seeßelberg: Od lat 30. XX wieku mamy za sobą trzy etapy standaryzacji torów suwnicowych. W latach 1936-1980 stosowano normę DIN 120, która jest obecnie uważana za niebezpieczną, starą normę. Ponieważ przyjęte wówczas założenia dotyczące zmęczenia materiału i wielkości sił poziomych wynikających z eksploatacji były błędne. Może to wpłynąć na około 30% istniejących konstrukcji dżwigarów. W drugiej fazie, od 1981 do 2012 roku, normą była DIN 4132. Stan techniki, na którym opiera się norma DIN 4132, zasadniczo odpowiada temu, co do dziś uważamy za prawidłowe. Systemy dźwigowe, które zostały zaprojektowane zgodnie z DIN 4132, są zatem nadal uważane za bezpieczne. Od 2012 roku jesteśmy w trzeciej fazie wprowadzania Eurokodów.

    W przypadku około 30% konstrukcji dźwigarów zbudowanych przed 1980 r. może być niejasne, czy spełniają one dzisiejsze standardy bezpieczeństwa. To całkiem sporo. Jakie konkretne problemy mogą pojawić się w przypadku starych torów suwnicowych?

    Seeßelberg: Z jednej strony interesują nas stan graniczny nośności. Chodzi o to, aby dźwigary jezdne suwnicy były bezpieczne dla występujących obciążeń eksploatacyjnych suwnicy. Czasami firmy obsługują nowe lub dodatkowe suwnice o większym udźwigu na starych dźwigarach suwnic. Może to prowadzić do przeciążenia starych torów suwnicowych. Dzięki odpowiednim projektom można wzmocnić belki i zmodyfikować konstrukcję suwnicy, aby zmniejszyć naprężenia wynikające z eksploatacji. A tam, gdzie wzmocnienia nie są możliwe, należy zredukować obciążenie dźwigu suwnicy – za cenę nieco niższej wydajności przeładunku. W niektórych przypadkach, konstrukcje suwnicowe o nieco wyższym udźwigu mogą być eksploatowane również na starych torach suwnicowych.

    A z drugiej strony?

    Seeßelberg: Z drugiej strony radzenie sobie ze zmęczeniem materiału jest złożone. W przypadku torów suwnic starszych niż 25 lat często nie jest już możliwe wykazanie wystarczającego bezpieczeństwa zmęczeniowego. System toru jezdnego dźwigu może nadal wydawać się całkowicie nienaruszony na zewnątrz, ale wytrzymałość konstrukcji na naprężenia z czasem się zmniejszyła. Wyzwanie polega na tym, aby wyjaśnić niespecjalistom w firmach, że tory jezdne dźwigów, które nadal wydają się być wolne od zewnętrznych uszkodzeń, mogły mimo wszystko osiągnąć koniec swojego cyklu życia z powodu wstępnego uszkodzenia zmęczeniowego. Ale istnieją również metody pozwalające na dalsze użytkowanie, których nie można już dowieść, takie jak dokładniejsze kontrole mające na celu wykrycie uszkodzeń na wczesnym etapie i ich naprawę, a tym samym uniknięcie nagłych awarii.

    Jak te kontrole działają w praktyce?

    Seeßelberg: Niestety w Eurokodach nie ma przepisów regulujących obsługę starych systemów dźwigowych. W tym miejscu do gry wkracza zdrowy rozsądek inżynierski. Najpierw potencjalnie krytyczne obszary są wizualnie sprawdzane pod kątem uszkodzeń. Do wykrywania pęknięć stosuje się bardziej precyzyjne narzędzia, takie jak metoda penetracji barwnika. Wszelkie uszkodzenia są naprawiane przed ponownym uruchomieniem toru suwnicowego. Następnie za pomocą metod mechaniki pękania ustalany jest bezpieczny okres eksploatacji, a tym samym ustalany jest kolejny termin przeglądu. Do tego czasu tor suwnicowy może być nadal używany. Zawsze należy podejmować na nowo decyzję, czy dalsze użytkowanie jest opłacalne pomimo oczekiwanych napraw uszkodzeń i związanych z tym przestojów, czy też bardziej opłaca się wymienić element konstrukcyjny. W tym zakresie potrzebne jest duże doświadczenie, aby móc udzielić rzetelnych porad.

    ..i odpowiednie oprogramowanie. W jakim stopniu korzystanie z oprogramowania FRILO wspiera Cię w pracy doradczej?

    Seeßelberg: Od 25 lat używam programu BTII+ do obliczania dźwigarów toru suwnicowego zgodnie z teorią zginania i skręcania II. Jego wyniki mają dla mnie charakter referencyjny. W przeciwieństwie do dźwigara toru jezdnego suwnicy S9+, którego można użyć do pełnej weryfikacji nowego dźwigara toru suwnicy, BTII+ nadaje się również do obliczania bardzo złożonych przypadków. Lubię używać BTII+ do określenia pozostałej żywotności starej suwnicy, ponieważ pozwala mi obliczyć naprężenia zmęczeniowe w dźwigarach.

    Infrastruktura w Republice Federalnej Niemiec jest przestarzała. Dlatego w przyszłości zapotrzebowanie na inżynierów budownictwa lądowego pozostanie wysokie. Ale jak postrzegasz uniwersytety i uczelnie w zakresie promowania młodych talentów?

    Seeßelberg: Jeśli studiujesz budownictwo na wydziale Inżynierii Lądowej w Niemczech, nie musisz się martwić o swoją zawodową przyszłość! Niestety, pomimo stosunkowo dużej liczby studentów, wydziały inżynierii lądowej kształcą mniej absolwentów, niż jest to obecnie wymagane w praktyce. W Ostatnie trzy semestry prowadzone online z powodu pandemii były niezwykle szkodliwe dla naszych studentów, którzy musieli prawie całkowicie zrezygnować z osobistego kontaktu z kolegami i wykładowcami. Nasze wysiłki na Uniwersytecie w Monachium często były chodzeniem po linie. Dokładaliśmy starań, by zagwarantować wysoką jakość edukacji i wspierać studentów, pomimo wszystkich przeszkód związanych z koroną. O tym, że odnieśliśmy sukces, świadczą pozytywne opinie, które raz po raz otrzymujemy od pracodawców naszych absolwentów. Znak firmowy Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Monachium, polegający na łączeniu nauczania i badań w oparciu o wysoki poziom praktycznego zastosowania, z pewnością bardzo nam pomógł.

    Wywiad przeprowadził Tim Kullmann

    O osobie

    Prof. dr inż. Christoph Seeßelberg od 2016 roku jest profesorem inżynierii budowlanej, konstrukcji stalowej i konstrukcji dźwigów na Wyższej Szkole Zawodowej w Monachium. Swoją wiedzą z zakresu budowy dźwigów autor dzieli się w książce „Kranbahnen – planen, konstruieren, berechnen, fertigen, inspizieren, ertüchtigen” (Pasy suwnicowe – planowanie, projektowanie, obliczanie, produkcja, inspekcja, podnoszenie klasyfikacji), która jest już w szóstym wydaniu.

    Czytaj więcej